divendres, 20 de juny del 2008

Reflexions projecte final. PAC 2.5.


Un dels propòsits d’aquest projecte era valorar si la mediació de la tecnologia educativa implica un canvi educatiu per assolir un pensament profund mitjançant l’aprenentatge significatiu, amb l’ajuda de les TIC, i partint de les motivacions i necessitats de l’aprenent identificant problemes de la vida quotidiana per la seva posterior solució. Un cop finalitzat el projecte, es constata que el procés portat a terme ha permès la reflexió i la reorganització dels conceptes per construir el propi coneixement i posteriorment ha facilitat l’argumentació crítica i fonamentada per arribar a solucions i compromisos a favor del problema mediambiental.

Pel que fa al procés tecnològic destacar que l’anàlisi de necessitats ha estat determinant a l’hora de resoldre la problemàtica plantejada i aquesta a la vegada ha originat un clar exemple de resolució de problemes, ja que dins del sistema plantejat (escalfament global del planeta) ha sorgit un subsistema fruit de la motivació mostrada per l’alumnat a l’hora de descobrir un programa que permetia organitzar i reestructura els coneixements en forma de mapa conceptual. Els mateixos alumnes van treballar col·laborativament i emprant la comunicació en línia (gmail), van ser capaços de resoldre el funcionament del programa sense la mediació del professor. Es valora doncs molt positivament la introducció de la tecnologia educativa amb el programa cmap i només aquesta activitat ja ha suposat un repte i un aprenentatge significatiu contextualitzat en una problemàtica mal estructurada i complexa.

Destacaria que aquesta activitat m’ha aportat un coneixement molt interessant sobre com aplicar les TIC en situacions d’ensenyament-aprenentatge i m’ha fet reflexionar sobre com millorar la meva tasca docent a l’escola, en funció del context que emmarca la meva acció educativa.