divendres, 20 de juny del 2008

Reflexions PAC 2.2.

Un dels propòsits d’aquesta activitat era valorar si la tecnologia educativa aporta una potenciació de l’aprenentatge significatiu amb l’ajuda de les TIC, a través d’una concepció de situacions d’EA centrades en el procés, la reflexió i la reorganització dels conceptes per construir el propi coneixement. A la vegada, aquesta activitat ha possibilitat que davant la problemàtica plantejada en la PAC (consulta de la base de dades, anglès, utilització de les TIC) he pogut aprendre estratègies gràcies a la col·laboració i experiències similars dels companys, afirmant que el modelatge d’històries permet aprendre a partir de l’experiència dels altres. Igualment, destacaria que aquesta activitat m’ha aportat un coneixement molt interessant sobre com aplicar les TIC en situacions d’ensenyament-aprenentatge i m’ha fet reflexionar sobre com millorar la meva tasca docent a l’escola, en funció del context que emmarca la meva acció educativa.

Autoavaluació

Considero que la meva pràctica d’avaluació continuada ha seguit les indicacions donades pel consultor en el procés de l’activitat i ha contemplat els criteris d’avaluació. Reflexionant sobre el propi aprenentatge, he estat capaç d’elaborar un document amb el contingut i estructura plantejats, s’ha presentat un cas que constatava com les TIC poden potenciar l’aprenentatge significatiu fins i tot en matèries que tradicionalment han estat força pràctiques (educació física). Tan les variables recollides en l’estructura del cas com l’entrevista descriuen una història que permet analitzar la problemàtica d’un salt horitzontal a peus junts i aplicar conclusions que poden servir d’experiència per assolir aprenentatges significatius en habilitats centrades en el producte i en l’entrenament físic en detriment de l’aprenentatge tècnic.

Per arribar a les conclusions de l’informe, s’ha emprat la selecció de conceptes clau presentada en l’autoavaluació, les quals sostenen un model d’aprenentatge centrat en l’experiència de casos similars i amb les TIC com a denominador comú. Treure’n el seu potencial dependrà de la metodologia emprada i de la concepció vers l’aprenentatge, ja que el context en que estem immersos i l’enfocament del problema originaran l’actuació i la resolució d’aquest.

Personalment, analitzar i argumentar una activitat com aquesta m’ha possibilitat experimentar el modelatge d’històries gràcies a l’aplicació de la tecnologia educativa i sobretot, de les eines TIC que s’han emprat per aconseguir una metodologia més centrada en el procés, la col·laboració i la reflexió, que dóna com a resultat un aprenentatge significatiu a partir de l’experiència dels altres en casos similars.