dijous, 17 d’abril del 2008

Reflexions PAC 2.1.

Considero que la meva pràctica d’avaluació continuada ha seguit les indicacions donades pel consultor en el procés de l’activitat i ha contemplat els criteris d’avaluació. Reflexionant sobre el propi aprenentatge, he estat capaç d’aplicar el concepte de canvi conceptual descrit per Jonassen a través de les situacions mediades creades entorn d’aquesta PAC (debat amb la interacció dels companys i la reorganització dels conceptes del material escrit). A través de l’anàlisi i de la seva argumentació s’observa com hi hagut un canvi conceptual gràcies a l’aplicació de la tecnologia educativa i sobretot, de les eines TIC que s’han emprat per aconseguir una metodologia més centrada en el procés i la reflexió que dóna com a resultat un aprenentatge significatiu.

Aquestes noves habilitats i formes de pensar de les quals no hi estic acostumat, m’estan aportant un aprofundiment cognitiu orientat al descobriment i a la construcció del coneixement, del qual estic aprenent. Una mostra d’aquest aprenentatge s’observa en la revisió del qüestionari de l’avaluació inicial, en que canviaria la puntuació del determinisme tecnològic, ja que amb les intervencions del debat em va quedar força clar que no sempre la societat va a remolc de la tecnologia (fil de Frida), i el domini de les TIC des de la vessant de la tecnologia educativa, ja que el realment important és la metodologia que es pot obtenir amb aquestes eines per arribar a l’aprenentatge significatiu.

Així doncs, el procés d’aprenentatge m’ha suposat un autèntic canvi conceptual, ja que m’ha requerit una intencionalitat activa juntament amb un compromís significatiu que m’ha permés reestrucutar el que em semblava que ja sabia, provocant-me una regulació i esforç per analitzar la nova informació. Penso que he estat capaç de percebre la necessitat de canvi que ens proposa la tecnologia educativa i malgrat emprar una quantitat de recursos força elevada, m’he convençut que aquesta metodologia m’ha aportat el aprendre fent.