divendres, 7 de març del 2008

Avaluació inicial de NTICEDU

8. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)
TE2) L’objecte fonamental de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: __6__
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ___3_____
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: __10____
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: ____9____
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __8___
DT2) La tecnologia és força neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __2___
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __3___
TE1) La Tecnologia Educativa ha d’assegurar un bon domini de les TIC: ___8____
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: __7____
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ____4____

9. Insereix en aquest document un mapa de conceptes sobre la relació entre Ciència, Tecnologia, Societat i Educació.










10. Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?
Jo penso que els coneixements previs són un punt de partida en una situació d’ensenyament-aprenentatge que han de servir per al consultor reafirmar la seva programació i coneixer el nivell del grup, i als alumnes, han de suposar una motivació per conèixer els principals continguts que es treballaran en aquesta assignatura. No penso que els defensessa en un tribunal perquè llavors ja formaria part d’una avaluació sumativa, un cop finalitzat el procés d’aprenentatge però sí que els tindria present un cop acabat l’aprenentatge per comprovar si la idea inicial s’ha modificat i s’aproxima més als objectius que cercava el consultor i el temari. Això argumenta que els esquemes de coneixement no són estàtics, contínuament van variant i els nous es van incorporant en les nostres estructures de coneixement.